måndag 6 april 2009

Måleriet

Idag vakna jag ca 08.30 och käka frukost med mamma, pappa, farmor & farfar. Efter tog jag på mig skiitkläder för att man skulle åka till Götet för att hjälpa till med att måla Linus och Josefines nya fina lägenhet. Den var aningen större än den förra som var mindre, vi målade först deras vardagsrum blågrått som det till sist såg ut att bli, även om färgen var grå. Sovrummet var också ett fint rum och den målade vi lite nougatbrun, vart väldigt lyckat. Farmor tog med sig fika och lite snabb middagsmat, vi tog först fika på förmiddagen efter första målningen i vardagsrummet. Josefine gick iväg och köpte en 2L Coca Cola för mig att dricka till fikat och middagen,väldigt schysst. Sen målade vi sovrummet en gång och senare andra gången i vardagsrummet. Vi käkade sedan middag som farmor fixat, kotlett med potatis & kokade morötter, hyfsat gott. Vi gjorde sen klart sovrummet. Vid 17.00-tiden så drog vi hem, skönt faktiskt. Tog en dusch 15 minuter efter vi kom tillbaks. Sitter nu famför pappas Laptop och bloggar som jag samtidigt lyssnar på Djurgården Vs Örebro på Sr.se, hör Kubanerna i bakgrunden, låter bra;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar