tisdag 7 april 2009


Go' kväll! Sitter här me ryggont och väntar på Arsenal Vs Villareal i CL. Hoppas på seger för Gunners. Vakna vid 07.52 troor jag pga av att farfar öppnar dragdörren och säger vakna pöjk! Lirade lite NHL innan och satte sedan mig vid matbordet för frukost. Spela sen mer NHL, ganska kul. Borsta tänderna och fixa håret för att sen dra till GBG, igår målade vi vardags & sovrummet. Idag var det först för mig att måla alla elementrörerna vita, tog ett tag men blev stolt efter det torkat:D Vi tog då fika när Mamma, Pappa, Linus & Josefine varit på IKEA för en stor inhandling till den nya fina lägenheten. Efter det tog Jag & Pappa till Statoil med bilen för att hyra en kärra/vagn för alla sakerna vi skulle köra från den gamla till den nya. När vi kom tillbaka käkade vi först Farmors goda Kalops med ris; alltid lika gott:P Vi började sedan bära ur grejer från vagnen/kärran till ingången av lägenheten, det var lite jobbigare än att bära ut från den gamla lägenheten. När allt var inne så började vi städa så mycket katthår som vi kunde få bort från soffan; inte så mysigt faktiskt:S Sen så började vi möblera när Josefine hade gått till den gamla lägeneten. Satte ihop soffan rätt, fick ihop det nya soffbordet så dem köpt på IKEA(som säljer dåliga möbler tycker jag:P). Ställde Televisionen på den lilla TV-bordet dem hade och kopplade in Televisionen i eluttaget. Så mycket mer har inte hänt idag. Har ont i ryggen efter allt lyftande som vi gjort, det sägs ju att man ska lyfta tunga saker med knäna inte ryggen. Gjorde nog det faktiskt tyvärr några gånger:S På vägen hem kliade Farmor mina armar och då somnade jag nästan faktiskt:P Så skönt var det.

Orkar inte skriva mer så: THE END.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar